Direktlänk till inlägg 9 december 2008

Tisdag

Av Trollet - 9 december 2008 16:30

Jaha idag är de tisdag och de var dags för dagis efter helgen. De var bråttom till dagis idag, lillan ville gå redan klockan halv åtta. Hon hade inte ens tid att kolla på sitt favorit program som är Dora utforskaren. Då har man bråttom, för hon missar inte programet annars.

När vi kom till dagis så ville hon sa hon till mig "Mamma gå hem nu" jag fick inte stanna och prata med dagisförknarna utan jag skulle gå hem på en gång. Jag gick och vinkade som vanligt i fönstret åt henne, när jag kommer ut på parkeringen så möter jag en annan av mammorna och hon frågar om jag bjöd på kaffe och de är väl klart att jag gjorde de :)


Efter de korta besöket jag hade så tänkte jag att jag skulle lägga mig och vila ett tag. La mig på soffan och försökte somna, men tur var väl att jag inte somna ordentlig, för svärfar har en förmåga att alltid ringa på morgonen och prata om ingenting. Och så gjorde han i morse med, efter jag hade pratat med honom så försökte jag somna, men jag kunde inte somna ordentligt utan låg där och halvsov hela tiden. Så när gubben kom ner så var de bara att gå upp och göra sig i ordning och hämta lillan.

När jag skulle hämta lillan så ville hon inte hem utan ville stanna och leka mer. Men till slut så fick jag med henne och vi kunde gå hem.


Idag har jag i alla fall fått lite gjort, de fick jag inte igår utan då satt jag mest och glodde på tvn hela dagen. Men idag så håller jag på och fixar med tvätten så jag känner mig lite nyttig i alla fall.

Jaha så har min dag varit......

Tjingeling.....  

 
 
Helena

Helena

9 december 2008 22:56

Du har fått ett pris av mig i min blogg. Nobelpriset i ämnet mammakunskap.

http://mysunshine.bloggagratis.se

 
Nita

Nita

10 december 2008 08:12

Åhh jag längtar till tiden då jag ska ha in mina på dagis. Vad roligt de ska få! Men jag hoppas att vi har flyttat tills dess för jag vet inte om jag är så sugen på att ha dem på dagis här i hålan... Nåja, det får tiden utvisa.
Hoppas du får en bra onsdag vännen min :-)
Kramar i massor!!

http://www.tigerlilja.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trollet - 23 januari 2009 17:09

Jag har fått en utmärkelse från Tigerlilja. Tack så mycket Nita.........   ...

Av Trollet - 20 januari 2009 19:35

Om dig.1. Hur mycket är klockan just nu? 19:382. Namn? Ullis3. Vart bor du? Någonstans i Sverige :)4. Hur många barn vill du ha? Har 1 barn och 5 styvbarn så jag är nöjd.5. Vill du gifta dig? Ja 6. Har du ätit sushi? Nej, jag fördrar att tillaga mat...

Av Trollet - 27 december 2008 17:57

Jaha då var julafton klar för våran del. Nu har vi firat julafton 2 ggr så nu får de vara bra för i år. På självaste julafton så var vi hemma hos svärföräldrarna och sen på juldagen var vi hemma hos min mor. Nu är de snart nytt år och jag tycker int...

Av Trollet - 22 december 2008 10:25

De är bara 2 dagar kvar till julafton och de finns inte en gnutta snö ute. Och min julstämning är lååååångt borta. Känner inte riktigt för att fira jul alls men julen är ju inte direkt för vuxna utan mer för alla barn. Så jag hoppas att alla mina bar...

Av Trollet - 19 december 2008 21:04

Nu har alla barnen jullov och de innebär ingen väckarklocka på över 2 veckor. Jippi vad skönt, min värsta fiende är väckarklockan ;-) Nu är de inte många dagar kvar alls tills de är julafton. Längtar inte direkt mycket men ändå lite granna för något ...

Presentation

Omröstning

Längtar du till sommaren?
 JA
 NEJ

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards