Alla inlägg under november 2008

Av Trollet - 30 november 2008 15:47


Jaha idag var de äntligen dags att tända första ljuset. De blev en riktigt mysig frukost. Och så får man tända julstakarna idag med.

Ha en trevlig första advent.............

Kom-i-håg att släcka ljusen när ni går ut.

Av Trollet - 30 november 2008 00:21

Jaha nu är klockan över tolv så de är rdan söndag och första advent. Nu sitter jag helt själv framför tvn och kollar den lite emellan åt medans jag skriver detta.
Vi var hemma hos min mamma igår och titta på lite foton från deras semester och lite film som de hade spelat in när de var på ett zoo. Där fick de titta på späckhuggare, delfiner och sjölejon show. De var riktigt kul att se när de uppträdde med späckhuggarna. Dom är inte speciellt små.  

De hade även en show med vithövdade havsörnar och några fler rovfåglar. Tycker de är jätte roligt att de har filmat allt så min lilla kan se de igen när hon blir lite äldre.
När vi åkte hem så stannade vi och handla lite, ICA hade något första advents jippo så de bjöd på kaffe, pepparkakor och tomten var där och gav alla barn en godis påse. Trodde att min lilla tjej skulle bli rädd för tomten men de gick så bra så.

När vi kom hem så satte jag i gång med maten och de blev hemagjord pizza, sen kom min lillebror och vi spelade lite kort och snacka lite skit. Så de har var en bra lördag.


Ha de så gott nu alla bloggare........

Av Trollet - 29 november 2008 10:06

Sitter här i soffan med barnen som tittar på Toon Disney.
Jag ringde till mitt försäkringsbolag nu på morgonen för att höra så min hemsörsäkring fortfarande gäller, glömde betala de i går och jag tänkte höra med dom om de va okej att betala den på måndag så den fortfarande gäller. För att försäkringen går ut den 2/12, men killen som jag pratade med hade ingen behörighet till att fixa de så jag får några dagar till på mig. Så ja får ringa på måndag igen och prata med "vanliga" personalen så jag kan ha kvar min hemförsäkring. Men han gjorde en sak som irriterade mig, han bad mig "vänta" och kopplar bort mig en stund och när han kom tillbaka så sa han bara "ja men du gör så att du ringer på måndag" inget ursäkta eller något sådant. Snorunge man kan väl ha lite hyfs fast man är extra personal eller har jag fel? 
De får mig att tänka på när jag jobbade på en mack. Extrapersonalen där struntade i allt, gjorde kanppt inte de de blev tillsagda att göra. Om man fråga dom om de hade plockat upp allt så blev de mest "Öhhh nä de glömde ja" eller "Öhhh skulle vi göra de? Visste inte ja!" Suck men alla extrapersonal är inte sådana men tyvärr så har jag råkat ut för en hel del rötägg när man har jobbat genom åren. Så suck!
Men, men nu har jag fått babbla av mig en stund så nu ska jag avrunda denna blogg för idag....... Hej svejs

Av Trollet - 28 november 2008 17:59

De blev inget pepparkakshus gjort idag, men jag har fått upp några julstakar och tomtar runt om i huset idag i alla fall. Ska försöka att städa lite till imorgon så de blir klart tills söndag.

Annars så har de inte hänt något speciellt idag utan dagen har rullat på i sin snabba tid i alla fall. Nu ska jag ta och kolla på tvn med mina barn och sen så får vi se vad kvällen har att erbjuda mer.

Trevlig fredags kväll på er......

Av Trollet - 28 november 2008 07:30

Men hallå, vart tar all tid vägen? De är redan helg igen, hinner inte med. På södag är de första advent och jag ska börja pyssla runt nu i helgen och kolla så att alla lampor på julstakarna och stjärnorna funkar. Sen måste jag flytta runt på alla mina blommor, har en del så de kommer att ta en stund att hitta plats till alla :)
Fast först idag ska lillan och jag iväg till min väninna och bygga pepparkakshus sen ska jag hem och börja fixa till allt....

Nu kommer min lilla ner så nu ska jag ta hand om henne........
Skriver senare och talar om hur pepparkaks bygget gick........

Av Trollet - 26 november 2008 22:56

Kollade just på en bra film, Transporter 2. Handlar om en kille som är föredetta yrkesmilitär. Han hyr ut sig som chafför och ställer inga frågor utan bara gör de han ska göra........ Den gjordes 06 så den är ganska gammal men jag hade inte sett den. Helt okej film att kolla på.

Annars idag så har barnen varit ute och lekt i snön, de har åkt lite pulka och haft snöbolls krig.
Har inte hunnit med att gjort så mycket nytta idag mer än att laga mat som vanligt. :)
Imorgon så blir de inget vettigt heller ska försöka att tvätta lite bara men annars så blir de lungt.

Jaha nu säger jag tack och god natt.....................
Ps ni som är inne och kollar skriv gärna ett "Hej" i alla fall så kan jag komma och hälsa på hos dig med..............

Av Trollet - 25 november 2008 18:06

Ser de ut hos oss idag......

De är ett jätte vackert vinter land vi har.....

Hoppas som sagt att de håller i sig. Men jag såg på vädret att de hotade med mildare väder på torsdag och de vill ja inte ha......

Av Trollet - 25 november 2008 11:14

Idag snöar de inte men de är jätte mycket snö ute, så idag blir de att ut och leka i snön igen. Idag ska även jag ut och leka med barnen i snön. I går var jag bara ute en liten stund och tog lite kort på barnen. Ska försöka ut och ta lite kort idag med, medans de är ljust.

Skriver säkert mer senare och talar om vad vi har hittat på idag.

Tack och hej....

Presentation

Omröstning

Längtar du till sommaren?
 JA
 NEJ

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29 30
<<<
November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards